Také už nevíte, co si dělat k snídani, protože jíte to samé furt dokola? Tak doufám, že se to s tímto článkem změní, dnes vám přináším dva velmi jednoduché recepty k snídani, které zvládnete pod 10 minut. Jeden z nich je hrášková pomazánka: pea spread is the new avotoast, to si pamatujte. A druhý je domácí granola z pánve. Doma sice troubu máme, ale nefunguje. Nesu to sice docela špatně, ale za ten rok jsem si už zvykla. Na batátové hranolky, které jsem jedla dřív každý druhý den, chodím do restaurací a granolu mi dávají známí anebo jí bohužel kupujeme, ale to prostě neni ono. To se ale po tomto receptu změnilo, protože granola z pánve je snad ještě lepší než ta z trouby..

Hrášková pomazánka (na cca 3 chleby)

  • 1 střední cibule (nakrájená na jemno)
  • 250g mraženého hrášku
  • ghee (anebo rostlinný olej pro rostlinnou variantu)
  • lístek máty
  • sůl&pepř

Na gee pomalu osmahněte cibulku do změkknutí. Poté na pánev nasypte hrášek a opékejte i s cibulkou dokud nebude pořádně prohřátý a měkký. Vypněte plotýnku, přendejte cibulku s hráškem do hlubší misky, osolte, opepřete, hoďte ke směsy lístek máty a lehce rozmixujte tyčovým mixérem. Servírujte na vašem oblíbeném chlebu, doporučuji s granátovým jablkem a koriandrem.

Granola z pánve

  • kokosový olej
  • skořice
  • javorový sirup
  • vanilková pasta (nebo vanilková semínka)
  • ovesné vločky
  • ořechy a semínka, které máte rádi (já mám nejradši vlašské, lískové, mandle)
  • plátky kokosu
  • špetka soli

Na pánvi rozehřeju na středním ohni kokosový olej (dejte ho tam víc, ať se všechny ingredience do něj pak hezky obalí), dám do něj nasekané ořechy a chvilku opékám, po chvilce přidám, plátky kokosu a opekám, dokud ořechy nezačnou vonět a nebudou lehce opečené – to je velmi důležitý krok. Až pak nasypu vločky a ochutím hodně skořicí (mám ráda hodně skořicové věci), vanilkovou pastou a javoráčem. Nechám vše zkaramelizovat a doopéct.

Granolu mějte neustále na očích a míchejte, je velmi náchylná na spálení a drahé ořechy vyhazovat nechcete. Pokud se rozhodnete dělat granolu na pánvi, doporučuji jí dělat v menším množství a nezasypat pánev až nahoru.

Servírovat můžete granolu hned po sundání z pánvičky s vaším oblíbeným jogurtem (a opečeným banánem) anebo jen zalitou mlékem.