Čas od času ztratíme motivaci, už ani nový oblečení do fitka nepomáhá, štve nás to a chceme s tím něco udělat. Been there, už několikrát. Od mala mě naši vedli ke všem možným aktivitám a maximálně mě v nich podporovali. Dělala jsem gymnastiku, tae kwondo, tenis, zumbu, aerobic, závodně jsem tančila moderní balet a scénický tanec, až jsem skončila na tři roky ve fitku, kde jsem si po dlouhé době uvědomila, že to neni nic pro mě a přešla po dvou letech přemlouvání se na crossfit, kde jsem se úplně našla a žádná podobná krize nenastala. Nebo alespoň zatím? Ať už u něj zůstanu nebo ne, je jedna věc, co  mi crossfit dal. Ztracený zdravý sebevědomí, co každá holka (nejen ta) potřebuje. 

Potřebujete taky trošku popostrčit? Ať už půjde o jakékoliv rozhodnutí? Třeba si s tímto článkem uvědomíte, že to, co děláte, už vlastně neděláte tak rádi jako na začátku a je potřeba změny. Tak pojďme sena to podívat..

solenická podkova

1. Najděte si takové cvičení, které vás baví.

Já vím, tohle se opakuje všude, ale.. Je to jeden z nejdůležitějších bodů. Protože ikdyž si myslíte, že vás to baví, tak to třeba děláte ze zvyku a jen se u toho trápíte.. Už cvičit nechodíte s takovou radostí, všichni vám tam lezou na nervy, nic vám nejde, nikam se neposouváte. Tohle se mi stalo, když sem chodila do fitka. Chodila jsem tam tak dlouho, dokud jsem se nedostala do bodu, který jsem popisovala výše. Tak jsem změnila lidi, se kterými jsem tam chodila, druh cvičení… No, jen jsem si namlouvala, že to bude dobrý a že to přejde. Neúspěšně. Nesnášela jsem to tam.

Vyzkoušela jsem toho jako malá hodně a u ničeho nadšeně nevydržela tak, jako teď. Ať už to bude tancování, box, posilování, basket, hlavně ať vás to baví a budete se tam těšit. Není ostuda, že to budete střídat, jen se tam, prosím, netrapte.

Třeba já a jóga.. já bych jí chtěla dělat pravidelně, fakt že jo, ale je to pro mě úplně něco jiného, moc .. přemýšlivého? Jsem výbušný člověk, potřebuju se fakt zadýchat, zapotit, nemyslet na to, kdo a jak jsem a už vůbec né na problémy, před kterými v gymu utíkám. Chci zvedat činky nad hlavu a nechci být při každém cvičení obklopená jenom samýma holkama (holky, promiňte mi to.. ha). A je to v pořádku. Někdo zas nesnáší činky, kruhy, sedřený ruce a třeba 12 minut jet na svý maximum. To je taky v pořádku. Jsme každej jinej a díky bohu, krásně se tím doplňujeme.

Také musím vyzdvihnout, že kolektiv je víc než důležitý. Já v tomhle ZBOŽŇUJU náš Crossfit Meat Facrtory gym. Všichni se tam podporujeme, známe, bavíme a pomáháme si. Když jsem chodila do klasického fitka, tak s kamarády to bylo moc fajn, ale když jsem šla sama, už jsem si to tam moc neužila. Trenéři měli nos nahoru, pomlouvali a nebylo mi to tam vůbec příjemný. Všichni tam mezi sebou nehezky soutěžili, kdo víc zvedá, který holce vydrží dýl make up na obličeji (ano, já vim..strašný). Víc už asi nemusím řikat ne?

2. A taky takovej pohyb, co vám jde.

Ikdyby mi měli platit za hraní fotbalu, hokeje a nedejbože florbalu, tak to dělat nebudu :D. Základka mi tyhle sporty tak zkazila, že se k nim jen s malou pravděpodobností někdy vrátím. Jeden z důvodů, proč mám CF tak ráda, je ten, že mi to docela jde. Skákat přes švihadlo mi jde, gymnastika taky jakž takž, sem tam něco těžkýho zvednu, mám mobilitu dobrou a ikdyž to neni v CF vůbec důležitý (CF může dělat fakt kdokoliv, protože si ho můžete přizpůsobit tak, jak chcete anebo potřebujete), tak časy workoutů a opakování mám docela dobrý, což… co si budeme, je dost nakopávající a motivující přijít zas a zas. 

Za to třeba hrát stolní fotbálek u nás v hubu je pro mě dost otřesnej zážitek, protože mi to fakt nejde. Ale prý to jde natrénovat.. No.. Uvidíme, co mi přinese sezóna 18/19.. Haha.

Najít si to, v čem jste dobří ale neznamená lehké tréninky!

3. Tréninky si naplánujte předem a zapište si je poctivě do kalendáře. 

Udělejte si ze cvičení stejnou prioritu jako práci, týdenní nákup, odpočinek nebo kafíčko s kámoškou a zapiště si jednotlivé tréninky předem do kalendáře. Přece jenom tu jde tak trochu o zdraví, ať už psychický nebo to fyzický. Jedině tak na tréninky nezapomenete a budete mít radost, že máte další políčko z ”to do” hotové.

Nebo si rovnou udělejte na A4 kalendář, kde si dáte cíl (třeba 2x týdně běh, 2x posilování) a budete postupně odškrtávat cvičící dny. Když jsem se potřebovala zpátky dostat do formy, tohle mě neskutečně nakopávalo a vás na instagramu taky, pamatujete?

4. Mějte krátkodobré cíle.

Mít dlouhodobé cíle je fajn, ale ty krátkodobé ještě víc. Považuju je za ještě důležitější. V těch dlouhodobých se strašně rychle ztratíme. ”Za měsíc zhubnu 5kg”. Sice pěkný, ale třeba pro mě né tak úplně udržitelný cíl. Za to krátkodobý cíl, jako: ”Dnes budu jíst důkladně, nic smaženýho, ke každýmu jídlu zeleninu, na lačno vypiju půl litru teplý vody s citrónem a půjdu si před večeří zaběhat” je mi daleko příjemnější. Na konci dne na sebe budu pyšná, že jsem to zvládla a na druhý den budu namotivovaná. Tohle si dávejte každý den a uvidíte, jak to k těm mínus pětí kilům půjde snadno.

Být na sebe pyšný a pochválit se je strašně u takové cesty důležité!

5. Cvičení jako první věc ráno

Třeba vám to na začátku nebude vůbec vyhovovat, ale pokud si cvičení chcete odškrtnout, přivstaňte si a jděte cvičit ráno. Výmluvu, že se vám nechce vstávat, neberu. Budete to mít z krku a celý zbytek dne můžete věnovat tomu, co chcete, koníčky, kafíčka s kamarádkama, you name it.. Hezky se vám nastartuje tělo a nebudete mít pomalý válecí ráno s několika zatípnutými budíky. Navíc.. (když to teď zjednodušim…) vybudovat si nový zvyk trvá 28 dnů, to jsou čtyři týdny, když to vynásobím třemi tréninky týdně, tak si přivstanete jen 12x. To už jde ne?

Extra důvod, proč si ráno přivstat: Slyšela jsem teď v jednom z videí Caseyho, že když brzy ráno fakt vstaneme na budík, budujeme si jistou formu disciplíny, která vás bude doprovázet během celého dne. Pravděpodobně odmítnete donut k svačině (v mym případě asi ne :D), uděláte více položek z ”to do” a tak dále..


To je ode mě dneska všechno, doufám, že jsem hla alespoň s jedním z vás 🙂

Pište mi, volejte mi, dávejte mi zpětnou vazbu, moc ráda si čtu vaše příběhy, inspirují mě a dělá mi to radost! Hezký den, ať už je pátek, neděle večer nebo pondělí ráno,

Domča

solenická vyhlídka