Když už jsen někam chtěla na výlet, tak mi to ztroskotalo na tom, že jsem absolutně nevěděla kam. Za posledních pár měsíců jsem toho ale navýletovala víc než za poslední tři roky. Protože je léto tady (= čas výlety), nebudu vás napínat dlouho a podělím se dnes s vámi se třemi tipy, kam na víkend pryč. Každý byl svým způsobem super a byla by škoda se s vámi o to nepodělit. Takžeeeeeee.. Začínáme!

Než začnu, zde je mapka se všmi místy, které v článku zmiňuju, můžete se tak lépe orientovat, či si cestu naplánovat jinak.

Výšlap na horu Traunstein, Rakousko, cca 4h z Prahy

Helejte.. Najít si kluka, se kterým se shodnu na jakymkoliv výletě (ano, jakymkoliv)… dalo zabrat.. A asi dalo i jemu zabrat poslouchat moje nářeky, když jsem se čtyři hodiny tento den škrábala po čtyřech (doslova) na vrcholek jedný hory. Byl to můj první pořádnej hike a bylo to dost znát (především slyšet..). Zjistíte, jak v háji s fyzičkou jste, protože vy jdete, sotva dýcháte a kolem vás běhat kluci s naloženýma vestama nahoru a dolů jak nic.

Z Prahy jsme k jezeru Traunsee vyrazili v sobotu ráno, naobědvali jsme se (v Asijské restauraci DAO zde) , ubytovali se v Penzionu Sybille (zde), na hoďku si lehli a odpoledne si dali ‘’warm up’’ ve formě procházky na vyhlídku Kleiner Sonnstein.

Vůbec mě nenapadlo, že by mě druhej den z toho mohly tak bolet nohy, nedalo se ale nic jinýho dělat. Přijeli jsme za Traunsteinem, tak jsme sbalili baťohy s půjčenýma feratovýma setama (vezli jsme z Prahy z Hudy Sportu), nasedli po snídani do auta a dorazili na začátek stezky (cca tady).

Je tam malé parkoviště, kde se dá auto nechat, případně se dá zaparkovat podél cesty (na parkovišti, ani jinde jsme nic neplatili).

Při tomhle výletě chtěl Tonda asi zjistit, jak moc budu remcat, až se nahoru budu drápat. Nejsem žádnej profík, dyť já vyšla jen Sněžku a pak zůstala u psích procházek. Místy se šlo doopravdy po čtyřech, bylo to náročný a zpátky dolů jsem už odmítala jít, jak mě bolely (a klepaly se mi) nohy, ale zvládla jsem to, takže to zvládnete i vy. Po osmi úmornejch (ale šíleně šťastnejch) hodinách jsme dole sundali tenisky a skočili do jezera. Výhled nahoře stál opravdu za to!

Nahoře jsou dvě chaty, kde si můžete dát pivo anebo i přespat (zabookojte si místa předem), tak nezapomeňte na eura.

Večer jsme přejeli do Vídně (Motel One – zde), kde jsme o-kam-ži-tě padli a druhý den se nezmohli na nic jinýho než na gastroturistiku a easy procházku: na zmrzku do Veganisty (sem), do italské Da Capo na těstoviny (sem)  a na hranolky do Das Camous (sem) v studentkém městečku kousek od Prateru (taková Rakouská Matějská – klik).

Jezero Wolfgang, minigolf, lodičky, Rakousko, 4,5h z Prahy

Druhý výlet do Rakouska, který byl náš snad asi nejoblíbenější byl k jezeru Wolfgang. Původně jsme měli úplně jiné plány, ale byly lepší a zajímavější příležitosti. Třeba od Hynka jsme dostali tip, ať se určo podíváme na vrchol Schafberg. Přivstali jsme si, z Prahy vyjížděli před 5. ráno a na místě byli před 10. Zaparkovali jsme cca minutu opodál, na parkovišti jednoho bistra s mini golfem, kde celodenní stání stálo 3 eura (přesně zde).

Buď si to vyšplháte (rozhodně to bude trvat tak tři hodiny) anebo zaplatíte za turistickej vláček (extrémně turistické – počítejte s hromadou Asijských turistů), který vás vyveze až na vrchol. Za 36 euro dostanete zpáteční jízdu a po předešlém výletu do Rakouska, kdy jsem se tři dny nemohla hýbat, jsem si to, přiznám se, docela užívala. Cesta trvala cca 25 minut a převýšili jsme se o 1190m.

Informace o vláčku, jako kočárky, pejskové: zde.

Výhled byl naprosto skvostnej, sice jsme byli v mracích, ale mělo to svoje kouzlo koukejte:

Dole jsme si došli na jídlo (tohle bistro je asijské, nic teda s asií nemá společnýho, ale chuťově to bylo dobrý – Wok n Roll (zde) . No.. a pak přišel hřeb dne. OBJEVILI JSME LODIČKY. Okamžitě jsme si skočili pro plavky, na hoďku (19 euro) si jí pronajali a uprostřed jezera z ní naskákali do vody. Voda byla neuvěřitelně čistá, teplá (nebo aspoň na mě) a strašně jsme si to užili. Znám se a fakt bych llitovala, kdybych tam nevlezla (blbě se leze zpátky na lodičku, tak se na to nějak připravte). Za jeden den jsme spontánně stihli snad všechny možný formy rande a bylo to nej-le-pší.

Z lodiček jsme pokračovali na minigolf, kde skóre bylo dost vyrovnaný. V supermarketu jsme si cestou do Salcburgu koupili něco k véče a vyjeli jsme na vyhlídku – Gaisberg (zde), kde máte Salcburg jak na dlani. Rozložili jsme si deku zrovna v momentě, kdy začlo zapadat sluníčko, takže si představte tu romanťárnu.

(Doporučení: vozte jednu deku navíc v autě, uvidíte, jak se bude hodit)

Přespali jsme v Salcburgu, v hotelu Motel One (link zde), druhý den jsme se vydali na snídani do Cafe Bazar (zde) koupat se k jezeru Langbathseen (zde) a cestou domů jsme se ještě zastavili u tohohle zámečku, který jsem na svém bucket listě měla už věky.

Rysy, Vysoké Tatry – Slovensko, cca 6h z Prahy

Na Slovensko bysme nejeli jen tak, ale Tonda byl na fesťáku v Ostravě, tak jsem ho nabrala a udělali jsme si z toho výlet. I pak za jeho prarodičema. Cesta na Slovensko nebyla až tak příjemná jako je třeba do Rakouska, ale dělali jsme si příjemné zastávky (večeře v Pardubicích, koupání v lomu u Olomouce..), tak to krásně uteklo.

Pokud se někdo vydáte na hike na Rysy, rozhodně nejezděte v prodloužený víkend. Bylo tam narváno a žádný klidný keřík na čůrání. Narozdíl ale od Traunsteinu je nahoru daleko lehčí a příjemnější cesta s jenom jedním šplhacím úsekem (řetězy&žebřík) a přijatelnější pro ty, co se bojí výšek (nebo aspoň myslim). Prochází se nádhernou přírodou a koukat na hory a mýt si nohy v potůčku je tu pohádka. Přímo na vrcholek Rysů jsme bohužel nedošli, protože mě TAK boleli nohy, že jsem to prostě vzdala (bolelo mě dost koleno a ”moje” záda). Záchranou mi byla nejvýše postavená chata ve Vysokých Tatrách, doporučuju se nezastavovat směrem nahoru, ale až cestou dolů z Rysů, jinak se rozsedíte jako my a už tam nedojdete. Večer cestou na penzion  (zde) jsme se zastavili na halušky do Liptovské Izby a zbytek večera se prováleli v posteli až do usnutí..

Tak tohle byly moje tipy, kam teď v létě na výlet, budu moc ráda za jakýkoliv další nápady zde v komentářích.