ISLAND PART 1/2

Na Island musíte. Tímto bych tento článek začala a nejradši i tak nechala.. V životě jsem nikdy neviděla takovou přírodu jako tam. Asi tomu i přídávalo počasí, který jsme si objednaly naprosto dokonale. Andy, u které jsme bydlely řikala (Andy, ještě jednou moc děkujeme!), že vůbec nechápe, co to je, že takhle tam přesně nikdy neni. První tři dny nám krásně svítilo sluníčko, pak se jen zatáhlo, sem tam sprchlo, ale jinak teplo. S naším odjezdem se vše ”vrátilo do normálu”, pršelo a nechutně foukalo.

Hned na letišti jsme si půjčily s Marťou auto, čtyřkolku, kdyby náhodou a protože jsme měly naplánováno dost míst, kam se podívat. Doporučujeme, nikdy nevíte, kam se dostanete a na hodně vyhlídek je zákaz vjezdu bez čtyřkolky.

Den 1. – Reykjavik

Po skvělém indickém obědu v HRADLESTIN (bylo to děsně drahý, ale kde na Islandu ne?, ale děsně dobrý!) jsme si prošly centrum, které nebylo moc velké..

Zašly do jejich kostela, výhled byl víc než dechberoucí… Ty jejich domečky všude..

Cestou jsme koupily pohledy a ve vyhlášené kavárně ROASTERS je hned napsaly a poslaly (mají asi ty nejvíc fancy známky, které jsem kdy viděla.. sametový, hah!).

Hned vedle se nachází pekárna (BRAUD) snad s tim nejlepším chlebem, co jsem kdy měla. Ochutnala jsem od Marti jejich skořicovýho šneka i croissaint a pa-ne-bo-že. Nesmíte minout tuhle zastávku, pokud tu někdy budete.  Snědla jsem půlku jejich bochníku během asi hodiny, protože to nešlo neujídat. Upozornuji, že pokud se budete držet tohoto doporučení, bude vás pak děsně bolet břicho :D.

Večer jsme se ještě trošku prošly a skončily u Andy v kavárně VÍNYL (vegan) na večeři a vínečku (doporučuji jejich lasagne anebo smažený nudle).

Day 2-4. výlet do západních Fjordů. Cesta do tamnějšího městečka nám trvala asi 6 hodin, takže ”půl dne”. Cestou jsme ale viděly takový nádhery, že cesta utekla jak nic. Navíc jsem se poprvé koupala v horkym pramenu (LANDBROTALAUG) malé upozornění, pokud sem půjdete.. Jsou tu ”bazénky” dva. Jeden po levé straně od příjezdové cesty, kde se většinou koupou všichni, je ale bahnitej, tento je více na pravé straně, je krásně čistej a nikdo tam narozdíl do toho prvního nebyl :).

Jedna autentická z bazénku:

Večer jsme přijely do hotelu v Drangsnes, kde jsme si uvařily večeři a počkaly, dokud se pořádně nesetmí a nevyleze polární záře (měly jsme stažené i applikace, které jí předpovídaly – např. AURORA)..

Pro mě docela zklamání, že tahle nádhera nebyla okem skoro spatřitelná, ale až po správném nastavení foťáku vylezla :(.

Další den jsme začly ráno v místních bazénkách a pak měly ve fjordech naplánovaný další bazének. Silnice k němu byla uzavřená, takže jsme musely do naší cílové destinace projet celými fjordy, což zabralo dost času.. Fakt si vyhraďte dost času, doprava tam je náročná, nikdo nikde, furt rovně a to svádí k rychlé jízdě.. Ale bacha na policajty, jsou tam šílený pokuty..

Je libo… další bazének? Tentokrát Hörgshlídarlaug.

s výhledem?

Tím, že jsme předešlej den nic moc neviděly, musely jsme všechno stihnout ten poslední. A že toho bylo.. Začly jsme vodopády Dynjandi, který nám tak trochu zamrzly.. 😀

… ale mělo to něco do sebe <3

Dále do bazénků Hellalaug, kde jsme se potkali s poláky, kteří si tam grilovali na přenosném, jednorázovém grilu (viděly jsme ho s Marťou prodávat v místní sámošce za pár korun). O víkendu bylo ve fjordech všechno (fakt všechno) zavřený, nebo aspoň v to roční období, kdy jsme tam byly my, tak buďte vybavení, kdyby náhodou.

Po horkym pramenu jsme to stočily na pláž se ztroskotanou lodí Gardar BA 64 a dále na Raudisandur beach, kde je krásně vidět, jak se řeka vlévá do moře a tvoří to neskutečný obrazce..

(všimněte si těch Andy dlouhých nohou :D)

No a pak už konečně na útes Látrabjarg, kde byla možnost, že uvidíme papuchálky.. A oni tam fakt byli! Nějaká slečna nám řikala, že se tam na ně byli podívat víkend před náma a že tam ještě nebyli.. Byli úplně boží. Nebáli se nás a jediný, co je zajímlo bylo jídlo…

Asi tak jako mně :D.

Cestou domů (vyjížděly jsme někdy v 8 a přijely kolem 2-3) jsme v noci viděly další polární záři (přikládám aspoň tuhle děsně nezaostřenou fotku), která i byla okem vidět.

První část našeho výletu zde a už brzy se můžete těšit na druhou :).

Vaše Domi

(Martě a Andy moc děkuji za pomoc s fotkama a jejich fotky)