MOTIVATION / WORKING OUT

Mám pocit, že jsem si prošla snad už všemi fázemi cvičení. Když jsem úplně začínala s cvičením, kdysi dávno, vymetala jsem ve fitku snad všechny možný hodiny. Od aerobiku, přes kruháče až po “box”. Nevěděla jsem jak cvičit, tak jsem chodila tam a trávila tam i tři hodiny každý den. Bylo to něco novýho, zajímavýho, každej den něco jinýho, tak mě to bavilo. Pak přišly činky a kruháče s mým kamarádem, tam mě motivovalo to, že jsem chodila s někým a když se mi náhodou nechtělo, tak mi nic jinýho než jít nezbývalo, byli jsme prostě domluveni.

Časem jsem začala vidět (nějaký) výsledky, to mě začalo hnát dál, googlila jsem pořádný workouty, začala se zajímat o všechno možný, co se fitness týče, začala se stravovat paleo, zvedat ”velký” váhy, poprvé slyšela o Crossfitu a alespoň tréninky tak nějak tomu přiblížila, cvičila HIIT, kruháče a všechno bylo fajn.

Před dvěma lety jsem přešla na veganskou stravu, přibrala jsem a začala chodit k trenérovi (což bylo boží, v tu dobu mě fitko přestalo bavit).


Jelikož víte, jakej problém jsem se sebou v tu dobu měla, tak vám může být jasný, že to pro mojí psychiku nebylo vůbec dobrý. A když říkám vůbec, tak fakt vůbec.


Pokaždý, když jsem přišla do fitka, zahlídla se v zrcadle a srovnala se s ostatními holkami, rozbrečela jsem se, vykašlala se na to a odešla. To se ne jednou opakovalo. Dostala jsem totální nechuť cvičit, myslela jsem si, že mě tam nikdo nemůže mít rád, když takhle vypadám atd atd, znáte to? Nesnášela jsem se a cvičení v tomhle stavu bylo fakt těžký. Díky Jirkovi, mýmu trenérovi ( @60_dni_do_cajku ), jsem to ale nevzdala a chodili jsme cvičit spolu. Neexistovalo, že bych s nim měla špatnou náladu a byl/je mi skvělou podporou.

Jenže to, co jsem chtěla někde v hloubi duše, se dostalo ven. Fitko, lidi v něm a jejich trenéři mě fakt nebavili, jak se tam pomlouvali? Jak se všichni tvářili, jak jsou nejlepší? Díky ne. Začít cvičit crossfit jsem chtěla už přes dva roky. A když jsem poznala Niku, která ho cvičí, tak to bylo jen otázkou času. No a už to budou skoro dva měsíce pravidelnýho docházení, neustálýho stěžování si, jak mě všechno bolí, mozolů na rukou, který miluju a každodenního těšení se do gymu. Proto mě napadlo, že sepíši článek, co mě kdy nakoplo ke cvičení.


1.Jak už jsem se tu k tomu pomalu dostala, nejdůležitější je dělat to, co vás opravdu baví. Jinak se totiž do toho budete nutit a to nechceme. Tancujte,  boxujte, zvedejte, běhejte, jogujte, cokoliv, hlavně ať vás to baví a těšíte se na to.

2. Nové oblečení je taky jistá forma motivace. Nebo to je jen skvělý důvod proč nakupovat :D?

3. Udělejte si tabulko-kalendář, mějte ho neustále na očích a odškrtávejte si cvičící dny. Nejen to bylo mým hnacím motorem teď v zimě, určitě si to všichni pamatujete. Cílem bylo každý den něco cvičit. Když jsem nešla cvičit, šla jsem alespoň na dlouhou procházku. Teď žádný kalendář nepotřebuju, protože mě crossfit tak neskutečně baví, že není důvod se ”přemáhat”.

4. Mým dalším hnacím motorem v zimě bylo, že jsem se svým ”odškrtáváním” zavázala i vám na instagramu. Takže když se mi fakt nechtělo, vzpomněla jsem si, že někdo z vás určitě čeká na to, až ten den odškrtnu. Nechtěla jsem si před váma udělat ostudu, tak jsem zvedla zadek a fakt si to odcvičila :D. Tedy – sdílejte své workouty a cíle s ostatními a buďte v tom s někym, kdo vás požene dál. Tak jak jste hnali vy mě.

5. Výsledky – Přestaly vás konečnbě bolet záda, zhubly jste přes břicho anebo vám konečně narostl zadek, jak jste si přály? Stačí chvilku vydržet a uvidíte, jak vás takové výsledky budou hnát dopředu.

6. Pozitivní či negativní kritika – na každýho funguje něco jiného. Ať už to je ”zvedni ten zadek a přidej” anebo ”když tomu dáš 20 monut denně, uděláš za chvilku placku” anebo nejlepší hnací věta ”ještě chvilku a dám si koblížek” :D. Každý slyšíme na něco jiného, ale funguje to.

7. Když jsme u těch koblížků.. Pro někoho může být i motivací to, že může jíst víc. To nemusím asi víc komentovat ne 😀 ? Moc na processed food nejsem, nejvíc si užívám ovoce, saláty a tak.. Ale když je toho víc než obvykle, chutná to ještě líp.

8. Set a goal – Není to tak dávno, co jsem byla na Colours, kde poprvé padlo slovo o sázce o 500 angličáků. Jde o to, že kdo dojde dál po rukou, ten vyhrává a může se na toho druhého koukat, jak angličákuje. Nechutný, já si řekla, že to odmítám dělat, tak jsem na tom začala makat a víte co? Jde to, pomalu, ale jde. Tenhle měsíc to je chůze po rukou, příští to budou přítahy a další doubleunders přes švihadlo.


Už jsem se vykašlala na cíl, že zhubnu. Na mě tohle nefunguje a jen mě to zbytečně stresuje.


9. Víte, co dalšího mi moc pomáhá? Vždycky když se mi nechtělo, řekla jsem si, že budu litovat jenom těch workoutů, na kterých jsem nebyla. No a to se najednou cvičilo!

10. Cvičte s těmi, kteří vás namotivujou a mají pro tu aktivitu stejné nadšení jako vy. Nedávno jsme jeli workout a když už jsem byla v posledním kole, tak těsně před koncem, kluci začli ”Domi, dělej dělej dělej”. A ono.. to fakt funguje. Stejně tomu bylo i tento víkend na Crossfitových závodech, všichni se tak podporovali, že věřím, že to se muselo jet úplně jinak než jen tak pro sebe doma.

(11.) Už vůbec nemluvim o tom, když s vámi chodí cvičit někdo, kdo se vám líbí. To se pak vlastně zvedá úplně samo. 😀

To jsou věci, které motivují mě, co motivuje vás? Nezapomeňte mi to napsat do komentářů, budu se těšit,

Domi

  • Mája

    Dominiko, s bodem č. 7 se absolutně ztotožňuji. 😀

    https://mfmesfantaisies.blogspot.cz/

  • Sandra Slusna

    Super tipy Domi, moc diky. Ja normalne nikdy nejsem lina a rada cvicim… Ja jsem nasla zabavu v boxovani, nejlepsi na cely telo, kondicku i postavu. Jsem s tim momentalne silene spokojena, ale crossfit by me taky zajimal…
    Sandra

  • Andrejka Mokrejšová

    Mě motivuje hlavně moje zdraví, chci být zdravá a cítit se dobře a šťastně! 🙂
    Andrea Mokrejšová

  • kristyna s

    Mě nejvíce motivuje ten pocit, který se vždycky po cvičení dostaví a taky to, že mě to prostě hrozně baví!!!
    Měj se krásně,
    Tina
    https://tinasmerdova.blogspot.cz/

  • Prague Chick

    Jejda. Doufám že ta fotka se stojkou je jenom takhle blbě vyfocená, protože tenhle banán ti je jinak k dobrýmu prdu a celej špatně.