NASI GORENG

Pamatuju si jako by to bylo včera, kdy nám kuchařinka na Bali dala s Dittou talíř smažené rýže a různých ”sides” na stůl. Měly jsme šílenej hlad. Celé dopoledne jsme nejely, byl to náš první den a nikam jsme si ani nestihly skočit pro ovoce. Ta mini porce rýže byla hned v nás a tak jsme tento pokrm zamilovaly, že po zbytek dovči jsme nasi goreng jedly někdy i dvakrát denně. Asi láska.

Po příletu jsem si hned musela najít recept. Asi není 100% autentický, ale je jednoduchý, za pár minut hotový a zatím chutnal všem, kdo mé NG ochutnal. Doufám, že tedy nezklamu ani vás a bude vám chutnat.

Co budete na dvě-tři porce potřebovat:

2-3 porce rýži

mrkev

červenou nebo jarní cibulku

pak choi (když ho doma nemám a fakt mám na nasi goreng chuť, sáhnu po špenátu)

tofu

červenou kari pastu (používám tuto a je nejlepším pomocníkem na jakékoliv dochucování, k sehnání v kauflandu anebo u většiny ”rákosek”)

sladkou a obyčenou sojovku

kokosový olej / sezamový olej


  1. Dáme vařit rýži, uberte trochu vody, ať není tak měkká, rozvařená se do tohoto pokrmu nehodí (to ale nikam :D)
  2. Nakrájíme tofu na malé kostičky a opečeme buď na pánvičce nebo v troubě. Preferuji troubu, horkovzdušný režim, nemusíte těch milion kostiček otáčet z každé strany.
  3. Mezitím rozpálím pánvičku s olejem a chvilku nechám smažit kari pastu.  Z té, kterou používám já, odměřím cca lžičku na dvě až tři porce. Opatrně a hlavně neodbíhejte, je velmi snadné ji připálit.
  4. Přihodím nakrájenou zeleninu. Mrkev připrávím ”jullienovačkou” – vypadá to jako loupačka na okurku, ale má speciální vroubky a udělá vám to tenoučké nudličky. Pokud nemáte, mrkev nastrouhejte. Orestuji do změknutí.
  5. Dále přidám uvařenou rýži, opečené tofu a dochutím sojovkami. Jednu lžíci sladké a 2-3 obyčejné. Dle chuti můžete přidat více.

Hotovo a doubrou chuť, nezapomeňte mě označit v komentářích na instagramu a pod #hungrydblog, ať mi nic neunikne.

Pusu a úspěšný týden!