FEW OF MY LIFE HACKS

Byla doba, kdy jsem absolutně neřešila co jím/nejím, jestli cvičím a hýbu se dostatečně. Neřešila jsem, proč mi je po jídle né moc dobře, proč mi vyskočil pupínek, či proč přes den nemám dostatek energie. Fungovala jsem a se všemi těmi problémy nějak žila, nepřipadalo mi, že bych je měla řešit. Až v posledních dvou letech se to celé změnilo a začala jsem zdravý životní styl chápat. Pozorovala jsem, jak moje tělo reaguje na stravu a ostatní faktory.

Ráda bych dodala, že jsme se stravovali doma kvalitními potravinami, žádné omezování ve vybírání potravin. Závodně jsem tancovala a rodiče mě vedli k tomu, abych se hýbala. Díky tomu jsem vystřídala snad všechny možné sporty. Tancování mi v hlavě uvízlo nejvíce, i když mi to moc nešlo, lituji, že jsem skončila. No nic. To jen malá odbočka, jen abyste si nemysleli, že takto žiju od narození. Ne, musela jsem si k tomu sama najít cestičku a já vám dnes chci předat pár tipů, jak na to, abyste se cítili lépe.

 

IMG_9973-2

Neřešte blbosti.

Life is too short.

HAH, tím bych se mohla někdy taky řídit.. Bylo období, kdy jsem jednu osobu nemohla vystát, fakt vystát a to jsem jí ani neznala. Automaticky co řekla, mi vadilo. Najednou jsem na ní ale začala koukat úplně jinak, na úplně normálního člověka, nehledala jsem na té osobě žádné věci, předsudků jsem se zbavila a víte co? Najednou mi přijde úplně v pohodě, zasmějeme se spolu a všechno je cool.


Usmějte se

na sebe ráno v zrcadle, pochvalte se a buďte vděční za to, co v životě máte.


Otužujte se 

To se vám nebude líbit, ale je to zdravé. Napíši o tom samostatný článek. Já se otužuji tak, že když se dosprchuji teplou vodou, otočím kohoutek na tu nejstudenější, napočítám do 30, snažím se při tom myslet na hezké věci, správně dýchat a vylezu ven. Žádné ohřívání na konec, tím to celé zkazíte.

Pokud se vám do toho nebude chtít, protože je zima, jděte do toho o to víc, venku vám bude teplo (na rozdíl od teplé sprchy, kdy vám je zima). Tělo, jak se s ochlazením vypořádává, se zahřeje.

Otužováním posilujete imunitu, podporujete regeneraci svalů a je dobré i na celulitidu.


Hýbejte se 

Ať už budete hrát volejbal, tancovat, běhat anebo chodit do fitka, sportujte. Je to to nejlepší, co pro tělo můžete udělat. Naše tělo nebylo vytvořeno, abychom se váleli doma na gauči.

Choďte pěšky, je to ten nejlepší a nejpřirozenější pohyb pro naše tělo. (Vím, opakuju se, ale tohle mě budete slyšet opakovat asi furt.)

P7142694

wearing – Calzedonia leggings


Foam roll!

2fda08a50d8902b653fbf064db7f18cb

Ať už vás budou bolet svaly z posilky anebo si přeležíte krk, foam roll je skvělý pomocník, jak uvolnit svaly. Při správném použítí vás promasíruje a protáhne svaly i bez maséra či fyzioterapeuta. ”Převálcujte se!”.


Ráno první voda, poté kafe.

V noci se potíme a nepijeme, jsme tedy pořádně dehydratovaní, kafe se doporučuje pít co nejpozději, dehydratuje. Hned na lačno radši sáhněte po velké sklenici vody s citrónem, nabudí vás daleko více a rozproudí zažívací systém.


Ovoce nekonzumujte po tepelně upraveném jídle.

Ovoce se velmi rychle tráví (desítky minut), pokud si ho dáte po uvařeném jídle, zůstane vám jako poslední na trávení a v žaludku ”shnije” (jednoduše řečeno), uvařené jídlo, především maso&vajíčka se tráví až několik hodin. Proto když si ho dáte po uvařeném jídle, můžou nastat křeče, plynatost a další jiné zažívací problémy. Vypozorujte to a případně omezit.


Zdravý cheat meal.

Když už jsme u toho jídla, když si chci dát nějaký ”cheat meal” furt volím, aby nebyl tak špatný. Pokud mám chuť na dort, zvolím raw dort. Pokud na hranolky, udělám si je doma bez oleje anebo s co nejméně oleje. Když jde o burger, chci, aby bulka byla bezlepková. Čokoláda – jedině ta doslazovaná banány. atd atd.


Tuky jezte v té nejpřirozenější formě.

b3836454de697cc43f0929282cf3aece

Před oleji preferujte ořechy, avokádo, kokos, olivy.. Jsou to celé potraviny. V olejích nenaleznete vitamíny a vlákninu, které tyto plody obsahují.

daae9942dd393887f3633974cf262ba4


Prášky jsou pro mě ohromný křížek.

Na to jsem si přišla až v posledním roce a půl. Dokonce jsem vysadila i antikoncepci. Proč bych sakra do sebe měla cpát hormony, které mi hážou s emocemi a dělají si s mým tělem, co chtějí? Od její vysazení si připadám víc klidnější a taková spokojenější.

Na bolesti hlavy, které mám furt, mi pomáhá cvičení, procházka, kurkuma.

Angíny nebo když cítím, že na mě něco leze, léčím česnekem. Vezmu tři stroužky česneku, zbavím je ”prostředku”, rozmačkám a zapiji sklenicí vody. Opakuji ráno&večer, dokud mi není 100% dobře. Při angíně si navíc seškrabávám bílé čepy z mandlí (mňamka, pardon 😀). Minulý rok jsem měla angín asi sedm, vždy mi bylo fyzicky dobře, jen mě bolelo v krku, byla jsem z toho vyčerpaná, při těch posledních mě zoufalství i rozbrečelo. Nakonec jsem našla šikovnou paní doktorku na čínskou medicínu & akupunkturu. Od té doby řeším jakýkoliv problém takto. Nyní pracujeme na bolestech hlavy, tak snad už vše bude ok.


Doufám, že se vám článek líbil, jaké ”life hacks” máte vy?

Vaše Domi

 

zdroj některých fotek: pinterest