QUINOA BANANA (CHOCOLATE)PORRIDGE

Na kaších mě baví, jak různé si je pokaždé můžete udělat. Neexistuje tedy recept na tu nejlepší. Každému chutná jiná – někdo rád více mléka, druhý bez skořice.. Ditta mi jednou uvařila jednu z quinoových vloček a nedávno mě napadlo… Co jí tentokrát udělat z uvařené quinoi? Výsledek mě víc jak nadchnul. Recept jsem opakovala další tři dny za sebou. 

 

Quinoa je pseudoobilovina plná bílkovin (pseudoobiloviny jsou přirozeně bez lepku). Pokud tedy nechcete snídat vajíčka, jogurty, granolu a přece jenom jí chcete mít založenou na více bílkovinách, jděte do ní. Je plná minerálů a díky vláknině je i lehce stravitelná. Řadí se mezi tzv. superfoods.

Na cca 1 porci budete potřebovat:

Hrneček uvařené quinoi

Rozmačkaný banán

1/3 hrnečku mandlového neslazeného mléka (nebo jakéhokoliv rostlinného mléka)

Cca 3 lžíce kokosového krému 

Skořici

1/2 lžičky vanilkové pasty

1. Vše smíchejte v malém hrnci a pět až sedm minut ohřívejte a míchejte, dokud quinoa nasákne tekutinu.

Tip: Dle chuti můžete přidat více či méně mléka.

Tip2: Půlku jsem si nechala „bílou“ a druhou jsem dochutila obyčejným kakaem na pečení. Nejsem moc na čokoládové věci, ale druhý den jsem do čokolády šla znova. Její kombinace s banánem je vděčná.

Tip3: Quinou si vařím ve velkém, skladuju ji v znovuuzavíratelné plastové krabičce v ledničce. Je dobrá do salátů, jako příloha místo rýže anebo takhle do kaší. Jen vytáhnete a můžete používat.

Tip4: Další den jsem si jí dělala znovu. Nezbylo mi ale tolik quinoi, tak jsem jí nastavila rýžovou Nominou (směs rýžové a kukuřičné mouky) a byla snad ještě lepší.
Mějte se krásně a dobrou chuť,

Vaše Domi

P6271448

P6271457

P6271459