ANOTHER GRANOLA & PLANT BASED UPDATE

V pátek to byly čtyři měsíce, co jsem na rostlinné stravě. Pojďme si tedy říct, jak mi je, co se změnilo a jak se mi “daří” a nedaří.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pros:

-Stále se mi skvěle a líp cvičí. Mám pocit, že dokážu vydat lepší výkon. Hah, stále nedokážu přítah :D.

-Vaření je méně náročný, rychlejší a při jeho konzumaci nepotřebujete nůž (hooodně vyjímečně). Krabičky do školy & na cestu se lépe vymýšlejí, cizrna nebo quinoa chutnají skvěle i studené.

-Rostlinná strava je levnější. A ve spěchu je snadnější se najíst plantbased než paleo. Rýže, luštěniny, sezónní zelenina&ovoce stojí pár korun, steak ne.

-I když mé  jídla vypadají jako kejdy, jsou to dobré kejdy.

-Naučila jsem se, že chleba (lepek přesněji) mi neublíží. Pokud ho není velké množství anebo to není pizza, po které mi je doopravdy špatně (osobní poznatek). Obličej se mi vždy zabarví do modrozelena, je mi mdlo, bolí mně hlava a většinou mám mžitky před očima. Nic příjemného, proto už okolo pizzy chodím obloukem.

-Poznala jsem skvělý manželský pár veganů, kteří vedou útulek pro psy a veganské bitro Herbivore. Přesně tam bych vzala nevegena, abych mu ukázala, že tato strava je chutná, normální a pestrá. Dalším mým oblíbeným podnikem se stalo Café Moment.

-Mám jiné pižmo a přijde mi, že mám jiný – příjemnější odér.

-Pokud máte problém s chozením na záchod, tak na této stravě mít nebudete. (buďme upřímní 😀 ).

-Naučíte se nové recepty a budete je s radostí sdílet se svou nejlepší kamarádkou.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cons:

-I když je vše lehčí, já nejsem :D. Už jsem přišla na to proč – po dvou letech, kdy nejíte (třeba) rýži, tak si nedokážete dát jen malou hromádku, když ji milujete. Dáte si rovnou celý hrnec. Když vegan/plantbased youtubeři snědí kilo ovoce, já přece můžu taky. No. Nemůžu. Ani jedno. Dávejte si bacha na to, že ostatní mají odlišné metabolismy a nemusí vám vše sedět. To teď nemířím jen na plantbased/vegan stravu, berte taková videa jako DOPORUČENÍ. Stejně tak i moje články.

-Jsem daleko citlivější na změnu počasí a je mi často ”divně”. V předchozím článku jsem dostala radu, že to může být B12. Beru ji, ale nepravidelně. Zapracuji na tom a uvidíme.

-Když nevíte, co k večeři, spokojíte se s nakrájenou zeleninou a proteinem. (Pokud si nekoupíte podobně ošklivej, jako já :D).

-Vaším nejlepším kamarádem bude hummus.

-Raw konopný protein je strašně hnusnej.

-Někteří vegani ve fb skupině jsou někdy dost zvláštní. Rohlík s kečupem k večeři mi moc okay nepřijde. Jak vidíte, dokážou být i vegani, kterým o zdraví až tak nejde.. Další z věcí je, že někteří z nich jsou podle mého názoru dost agresivní a pokud nejíte jako oni, jste ti nejhorší na světe. Je mi to líto, protože právě díky takovým lidem mají takovou pověst..

-Hůř se mi spí.


To vše jsou mé další poznatky, pokud máte nějaké dotazy, ráda vám je na toto téma zodpovím, jestli na ně budu znát odpověď. Berte to jen jako moje zkušenosti a pocity :). A teď už k tomu, co jsem dala do této granoly:

 – vločky, opražené ořechy, chia semínka, vanilku, skořici, kokos, vanilku, kakao –

Veškeré tyto ingredience jsem smíchala, dala na sucho bez oleje péct do trouby. Po vychladnutí jsem smíchala s goji a uskladnila v plastové krabičce.

Mějte se krásně, budu se těšit na vaše komentáře,

Domča


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • Terezie Najserova

    Ahoj Domi, tvůj článek mě velice zaujal. Já jakožto člověk co jí normálně maso i pečivo atd. mě taková strava zajímá a ráda bych ji v budoucnu zkusila 🙂 Můžu se zeptat jak se tobě začínalo a zvykalo na jiné potraviny? Jestli jsi s tím měla problém a nebo ne. Děkuji 🙂 Terka

    • Dominika Poklu

      Ahoj Terko, docela to trvalo… Na nový styl stravování si tělo zvyká měsíc a tak nějak to bylo i u mně. Tedy pokud jde o reakci těla na konkrétní skupiny potravin. Byla jsem tak dva týdny v kuse nafouklá a vypadala jak těhule :D. Ale i teď někdy cejtím, že se něco děje a mění :))

      • Terezie Najserova

        Děkuji Domi za rychlou zpáteční odpověď! 🙂 Přemýšlím o tom už delší dobu ale intenzivěji až po přečtení tvých článků ohledně tohohle stravování. Tak uvidím jestli taky tak budu vypadat 😀 Měj pěkný a klidný zbytek víkendu 🙂 Terka

        • Dominika Poklu

          Uvidíš, rozhodně to nevzdávej po týdnu a vydrž alespoň měsíc, až poté můžeš něco hodnotit 🙂

          • Terezie Najserova

            Děkuji 🙂 Určitě to jen tak nevzdám a budu se snažit vydržet!

  • Michaela Vesela

    Taky jsem byla na veganske strave, tak se s nekterymi vecmi dokazu ztotoznit. Prvni jsem se citila skvele, ale casem to slo se mnou z kopce dolu. Byla jsem hodne unavena, naladova a nakonec uplne bez energie. Zacala jsem jist maso 1-2krat tydne a citim se lip. Ale chtela jsem se zeptat, pokud si kupujes ovoce/zeleninu v bio kvalite? A jestli si hlidas denni potrebu bilkovin/cukru/tuku? Protoze to byl asi jedem z mych nejvetsich problemu.

    • Dominika Poklu

      Ahoj Míšo, to chápu, byl to jeden z důvodů, proč jsem přešla na veganskou stravu… potřebovala jsem změnu. Bio nekupujeme a nic si nepočítám. Zbláznila bych se z toho a tak akorát bych se stresovala. Jen si hlídám ty bílkoviny, aby to cvičení alespoň k něčemu málo bylo 🙂

  • Súhlasím… aj s pro a v podstate aj proti… Sama som vegetariánka 3 roky, a posledný polrok som skúšala mesiac raw a vegan (:

    Daniela

  • Lenka Nesvadbova

    Skvělý článek 🙂 Sama se o vegetariánství zajímám asi dva měsíce a zjistila jsem, že mi maso už nechutná. Dokonce ani mé oblíbené kuřecí 😀 Teď totiž s mamkou zkoušíme dietu a je tam celkem vaření s masem, proto jsem se toho na chvilku vzdala – do prvního receptu s masem, protože jsem všechno maso dala nakonec kočce, naštěstí je spousta náhražek, takže si jen musím vařit zvlášť. 🙂 😀
    Sweet Life with Lena

    • Dominika Poklu

      Držím palce! 🙂

  • Nika

    Domčo a přoč ten konopný protein piješ samotný? :O

    • Dominika Poklu

      Protože si ho nechci dávat po tréninku s něčím. Má přesně takové nutriční hodnoty a složení, které od proteinu očekávám 🙂 Ale dost pravděpodobně ho začnu pít s mraeným banánem. S ním je to skvělý.

      • Nika

        No vidíš, to mě vůbec nenapadlo. Já teda vždycky po tréninku (běžeckym) musim kromě bílkovin dopnit hlavně sacharidy, takže do něj vždycky něco přidávám. Dřív, když jsem to nedělala, často se mi stávalo, že jsem sebou sekla nebo tak 🙁 Jinak samotnej protein bych asi taky nedala 😀

  • Maru

    Od čtvrtka jedu “nedobrovolně” na veganské stravě a jak mi prvních pár dní chybělo maso, tak teď mám docela radost z jiných snídaní, než vajíček a masa 😀 Ještě pár dní nemůžu kousat, tak jsem odkázána na ovoce, zeleninu a pečivo v polévce (jen když je velký hlad) a zatím mě to docela ba 🙂 Bohužel granolu ještě nějakou chvíli nedám 😀

    • Dominika Poklu

      Jééééé, ať to hlavně nebolí a jseš brzo v pořádku :).