ANOTHER GRANOLA & PLANT BASED UPDATE

V pátek to byly čtyři měsíce, co jsem na rostlinné stravě. Pojďme si tedy říct, jak mi je, co se změnilo a jak se mi “daří” a nedaří.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pros:

-Stále se mi skvěle a líp cvičí. Mám pocit, že dokážu vydat lepší výkon. Hah, stále nedokážu přítah :D.

-Vaření je méně náročný, rychlejší a při jeho konzumaci nepotřebujete nůž (hooodně vyjímečně). Krabičky do školy & na cestu se lépe vymýšlejí, cizrna nebo quinoa chutnají skvěle i studené.

-Rostlinná strava je levnější. A ve spěchu je snadnější se najíst plantbased než paleo. Rýže, luštěniny, sezónní zelenina&ovoce stojí pár korun, steak ne.

-I když mé  jídla vypadají jako kejdy, jsou to dobré kejdy.

-Naučila jsem se, že chleba (lepek přesněji) mi neublíží. Pokud ho není velké množství anebo to není pizza, po které mi je doopravdy špatně (osobní poznatek). Obličej se mi vždy zabarví do modrozelena, je mi mdlo, bolí mně hlava a většinou mám mžitky před očima. Nic příjemného, proto už okolo pizzy chodím obloukem.

-Poznala jsem skvělý manželský pár veganů, kteří vedou útulek pro psy a veganské bitro Herbivore. Přesně tam bych vzala nevegena, abych mu ukázala, že tato strava je chutná, normální a pestrá. Dalším mým oblíbeným podnikem se stalo Café Moment.

-Mám jiné pižmo a přijde mi, že mám jiný – příjemnější odér.

-Pokud máte problém s chozením na záchod, tak na této stravě mít nebudete. (buďme upřímní 😀 ).

-Naučíte se nové recepty a budete je s radostí sdílet se svou nejlepší kamarádkou.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cons:

-I když je vše lehčí, já nejsem :D. Už jsem přišla na to proč – po dvou letech, kdy nejíte (třeba) rýži, tak si nedokážete dát jen malou hromádku, když ji milujete. Dáte si rovnou celý hrnec. Když vegan/plantbased youtubeři snědí kilo ovoce, já přece můžu taky. No. Nemůžu. Ani jedno. Dávejte si bacha na to, že ostatní mají odlišné metabolismy a nemusí vám vše sedět. To teď nemířím jen na plantbased/vegan stravu, berte taková videa jako DOPORUČENÍ. Stejně tak i moje články.

-Jsem daleko citlivější na změnu počasí a je mi často ”divně”. V předchozím článku jsem dostala radu, že to může být B12. Beru ji, ale nepravidelně. Zapracuji na tom a uvidíme.

-Když nevíte, co k večeři, spokojíte se s nakrájenou zeleninou a proteinem. (Pokud si nekoupíte podobně ošklivej, jako já :D).

-Vaším nejlepším kamarádem bude hummus.

-Raw konopný protein je strašně hnusnej.

-Někteří vegani ve fb skupině jsou někdy dost zvláštní. Rohlík s kečupem k večeři mi moc okay nepřijde. Jak vidíte, dokážou být i vegani, kterým o zdraví až tak nejde.. Další z věcí je, že někteří z nich jsou podle mého názoru dost agresivní a pokud nejíte jako oni, jste ti nejhorší na světe. Je mi to líto, protože právě díky takovým lidem mají takovou pověst..

-Hůř se mi spí.


To vše jsou mé další poznatky, pokud máte nějaké dotazy, ráda vám je na toto téma zodpovím, jestli na ně budu znát odpověď. Berte to jen jako moje zkušenosti a pocity :). A teď už k tomu, co jsem dala do této granoly:

 – vločky, opražené ořechy, chia semínka, vanilku, skořici, kokos, vanilku, kakao –

Veškeré tyto ingredience jsem smíchala, dala na sucho bez oleje péct do trouby. Po vychladnutí jsem smíchala s goji a uskladnila v plastové krabičce.

Mějte se krásně, budu se těšit na vaše komentáře,

Domča


OLYMPUS DIGITAL CAMERA