TIPS: HOW TO LOOSE (SOME) WEIGHT

 

Měla jsem dnes naplánované, že než se stavíme s Nikčou do Hubu, nafotíme outfity. Začala jsem se oblékat o hodinu dříve, znám se a doufala jsem, že to bude hned, měla jsem outfit v hlavě vymyšlený.. O hodinu později jsem se rozbrečela. Kalhoty, ktere jsem si kupovala v létě, nezapnu. I přes veškerý zatahování, vydechování a tak.. Ach jo. Brečím dál, ségra mě chce utěšit, ale bulim o to víc – klasika :D. Ach jo po druhé. Večer se to nejspíš bude opakovat. Ach jo po třetí. (:D).

Takový perex jsem neplánovala, ale tak stane se.. S veganskou stravou nemám zkušenosti, a tak se tohle prostě stalo no. Ještě to byla tak drastická změna (paleo a vegsntví jsou dva úúplně opačné směry), že se asi nemám čemu divit..

Ale hlavu vzhůru, jsem zdravá, jsem šťastná, mám skvělou rodinu, přítele a kamarádky a to je to nejhlavnější 🙂

Léto se ale blíží a už teď bysme měli mít naše summer bodies ready a zde je mých pár (zásadních) rad:

1. ZBAVTE SE STARBUCKS FRAPÍČEK

Tady všichni moc víte, co ”frapíčka” pijete, že to neni nic dobrýho. Je to sladký (ale mega dobrý – sama jsem to před 3mi lety pila), tučný, bez jakýchkoliv nutričních hodnot a okamžitě se to přemění v tuk na břiše. Nemluvím teď jen o frappuccinech, ale i o perníčkových latté, vanilkových latté, chai tea latté a podobných pitích. Pokud jich tedy za týden vypijete hned několik, je to jenom špatně. Hned na to musím navázat – pokud kafe&čaje sladítepřestaňte. Jsou to zbytečné kalorie bez jakýchkoliv živin, jen si jimy ubližujete.

 


 

2. JEZTE VÍCE ZELENINY

Víte co se říká – 20% cvičení, 80% jídlo. Nebudu vám tu říkat, co máte a nemáte jíst – každému vyhovuje něco jiného, ale co každému mohu doporučit, protože tomu tak je – JEZTE (ještě) VÍCE ZELENINY! Ta vám nikdy neublíží. Čím zelenější, tím lepší. Ale také čím různorodější, tím lepší. Zelenina je bohatá na vlákninu, díky které se déle cítíme sytí a na vitaminy, díky kterým jsme zdraví.

Nechci slyšet, že k salátu potřebujete pečivo. Nepotřebujete ho.  Stačí, když si ho naplníte oříškama/olivovým olejem/avokádem (tuky), quinoa/kuřetem/vajíčkem/tuňákem (bílkoviny), dáte si více jak mini porci a vážně vás zasytí. Vy se mi vždycky divíte, že salát z Delmartu sním, ale já bych si dala tak dva :D:D.

Základem každého mého jídla je minimálně polovina až 3/4 talíře plná zeleniny – čerstvé/uvařené (a ovoce k snídani). Takže žádné výmluvy, že vám nechutná… Já miluji syrovou i brokolici a cuketu :).

 


 

3. ”POHODLNĚ” SE HÝBEJTE

Není to jen o jídle, ale také o tom, jak moc se hýbeme. Nejlepším pohybem je zde kardio v nízkém tempu – chůze, schody, jízda na kole, jogging… Při takovém pohybu tělo nejlépe spaluje tuky.  Abychom je spalovali, potřebujeme kyslík a ten při takových aktivitách máte. Moc se nezapotíte a co je lepší než jít pěšky do práce nebo školy a u toho hubnout? Anebo vytáhnout psí lásky na dlooouuhhhooouuu procházku a vyčistit si i hlavu? <3

 


 

4. MOŽNÁ JÍTE MOC MÁLO

Už jste někdy slyšeli o bazálním metabolismu? Je to metabolismus, který pohání veškeré naše orgány, aby běžely tak, jak mají. Abysme mysleli, tak jak máme a byli zdraví (tady musíte dbát i na tu stravu hlavně). Bazální metabolismus je velice individuální a každý ho máme jiný. Pokud jste šli z diety do diety a jedli málo, máte za sebou nemoci nebo hodně stresu, váš bazální mezabolismus to odnese a je pro něj šíleně těžké se nastartovat zpátky. Ale všechno jde, jen musíte být trpěliví.

Když totiž jíte málo, váš metabolismus se zpomalí a začne ukládat jídlo ve formě tuků, vy víte kam (břicho, zadek, stehna..), protože je ve stresu a bojí se, že budete přijímat málo paliva i v následující době. Ukládá na horší časy, aby životní funke byly zajištěny. Proto MUSÍTE JÍST HODNĚ! Hlavně tý zeleniny a ovoce!

 


 

5. PIJTE

Ale vodu! Žádný slazený limonády, čaje a umělý džusy.

Ráno na lačno sklenici, pak před každým jídlem další (nesníte toho tolik) a kdykoliv jindy. Já s tím nemám žádný problém, ale přítel s tím dost bojuje. Prý nemá žízeň. Pokud máte stejný ”problém”, připravte si na stůl – nebo kamkoliv na dosah očí, láhev s vodou a kdykoliv ji uvidíte, napijte se. Já vzhledem k tréninkům piju až 6 litrů denně. Což je pro ledviny asi špatný, ale já mám pocit, že jsem furt dehydratovaná :D. Stačí, když denně vypijete alespoň 3 litry.

Tělo je tvořeno z 90% vodou, proto když vás bolí hlava, zkuste než po ibalginu nejdříve šáhnout po velké sklenici vody. Je možné, že jste pili málo a část těla, která vás bolí (koleno, hlava, loket) se odvodnilo.

 


 

6. VÍCE BÍLKOVIN

Naše tělo zpracovává bílkoviny o trošku (dost) déle než sacharidy. Proto se snažte svá jídla zakládat na nich. Budete se cítit déle plní. Nemluvím teď jen o mase. Ale i o rostlinných bílkovinách – čočka, hrách, fazole, quinoa. Mimochodem banán, jablko, brokolice, špenát či dokonce červený meloun obsahuje bílkoviny – to ale teď nemám na mysli.

 


 

7. ŽÁDNÝ JUNK FOOD!

Tady snad nemusím nic psát ne? Pryč s kolou, limonádama, Snickers tyčinkama, dortama, hranolkama, mekáčem, káefcé. Neni to zdravý, není to dobrý a už vůbec to nepodporuje hubnutí.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

8. NEBOJTE SE ZVEDAT TĚŽŠÍ VÁHY V POSILOVNĚ NEŽ JEDNOKILOVKY

Svaly při regeneraci spálí daleko více kalorií než když budete dělat jen kardio. Když hodinu poběžíte, budete spalovat jen po tu dobu, co poběžíte. Zatímco když budete pořádně posilovat, vaše svaly nejenže spálí kalorie už při tréninku, ale i při jejich regeneraci dalších 24 hodin. Pro tvorbu svalů je potřeba zvedat 80% toho, co byste dokázali maximálně zvednout (+ pořádná strava). Tak šup, večer nástup do fitka a chci vás vidět v posilovací části.

Nebojte se, že by se vám někdo smál nebo vás pozoroval. Není tomu tak. Ve fitku jsou lidi strašně zahledění jen do sebe a koukaj se jen na svoje svaly, na svoje svaly a na svoje svaly. Vy je absolutně nezajímáte (pokud se někomu zrovna nelíbíte :))) ) a i když si říkáte, že tomu tak neni, tak tomu tak doopravdy je :)))). Takže se holky nebojte. Nebudete vypadat jako kulturistky – k tomu byste musely držet takový jídelníček a takový tréninkový plán, že byste se zbláznily. Také se v poslední době změnil pohled na sexy/přitažlivou holku. Už to není vyrchtlá slečna, kterou byste se báli zmáčknout, abyste jí neublížili a nevemete jí na večeři, protože by si dala jen vodu.  Ale jsou to hezky a jemně vypracované holky, co na sobě makaj.

 

Snad jsem vám trochu pomohla a nakopla. Už se večer těšim do fitka – nejvíc ale na to, až v létě ty kalhoty zase zapnu :D.

Mám vás ráda,

Domča

  • Denn

    Ahojky Domi. Možná jsi tento dotaz už někdy zodpovídal. Navážu trochu na úvod tohoto článku. Četla jsem, že Paleo není o hubnutí a vážit se se v průběhu nedoporučuje, nicméně by mě i tak zajímalo, jestli jsi nějak úbytek váhy během tohoto stravování zaznamenala? Děkuji za odpověď! 🙂

    • Nooo já se nevážim, poznávám to v zrcadle a na oblečení. Ale asi spíš myslíš program Whole30.. Je to hlavně o zdraví, úbytek váhy je jen příjemný bonus a ano, zhuba jsem na paleu 🙂

  • soniska

    Ahoj Domi:)
    nechci rýpat, nevím, jestli to třeba nebyl překlep, ale tělo tvoří voda “jen” z 60 procent, ne z 90% ;). Každopádně se vším jinak souhlasím, za mě vyzdvihávám hlavně ty odstavce o sladkých nápojích!! Je to zlo! Asi tak 6 let zpátky jsem byla schopná vypít denně třeba 2 lahve slazené minerálky, no fuj.. teď už jen obyčejnou vodu, neslazený čaj a !občas! džus rozředěný s vodou. A hned jako druhou věc to posilování s většími vahami! Kardio jsem už ze svých tréninků vyřadila, pokud teda nepočítám, že si jdu občas zaběhat, zajezdit na in-linech nebo zablbnout nějak jinak, ale proto, že mě to baví, protože na spalování/zpevnění/nárůst svalů/… je prostě nejlepší fakt zvedání, zvedání, zvedání! Ale spousta holek kolem mě se nechce činky ani dotknout, aby jim náhodou nenarostl nějaký sval navíc…a pak se diví, že nemají výsledky. Takže super článek! Jinak jsem se smála, když jsem cestou z fitka viděla tvůj snap, jak se šklebíš nad proteinem, protože já to prostě nevypiju a nevypiju, jinak bych se musela poblinkat 😀 takže zvládám jen tyčinky a nebo protein někam přisypat, jsi dobrá, že to dáš i přes ten odpor 😀

    • Děkuju za upozornění, překlep to byl! 🙂 A k tomu proteinu – nakonec jsem to dala ale ne najednou, ale po kousíčkách pomalu – všechno lepší než samotný raw konopný protein 😀

  • Veronika Tázlerová

    Domčo, sepsala jsi to skvěle, žádný jiný návod na hubnutí prostě není:) Zelenina, pohyb, posilování, neslazené nápoje, žádný junk food, toť vše:)

    http://www.stylishcoffee.cz

  • Diana

    super článok, ja vždy chcem, aby výsledky boli vidieť po 1 dni, kedy jem zdravo 😀 a strašne ťažko mi je vydržať dlhšie 🙁

    https://insideoutsidesisters.wordpress.com

  • aelin

    Ahoj Domča, toto poznám až velmi dôverne ja som si prešla podobným prechodom na vegansku stravu pred 4 rokmi. Kým vychytaš všetky mušky aby to fungovola na 100 % pre teba ( a nie to čo fungule Jožkovi Mrkvičkovi) a aby si sa ty citila čo najlepšie je naročne ale stojí to za to.
    Mne to trvalo až 8 mesiacov (škoda, že tieto veci nefunguju tak rychlo ako diety, možno aj preto to telu tak dlho trva kým zistí, že môže začať znovu veriť) kedy sa ani nie váha zastabilizovala ale ja som to hodnotila a hodnotim podla toho čo mi je dobre v oblečení.(ale zase nebolo to nič tragické ale ako zena každy centimetrík vie rozhodiť)
    galantosfun

  • Barbora Krajčovičová

    super článek!

  • Monika Ohrazdova

    ahoj 🙂 tohle mi nedá ale musím na to něco napsat, to jak píšeš, že nezapneš kalhoty a evidentně to má co dočinění s přechodem na veganství, je naprosto normální, že jsi na začátku něco přibrala, hlavně když jsi přešla z palea, kde se strava zakládá na bílkovinách a veganství naopak je o převážném příjmu sacharidů. Tělo si jenom zvyká na nový příjem ale nakonec si na to zvykne a to co nebude potřebovat to zase zhubneš. Důležité je si uvědomit, že tělo jede na sacharidech a ty potřebuješ k tomu, abys měla energii a byla šťastná a to, že se člověk cítí líp a necítí pocit těžkosti, snad ani nepotřebuji zmiňovat. A popravdě ani to pečivo zavrhovat nemusíš, není na něm nic špatného pokud to není přímo bílé. Já naopak nevidím žádnou změnu na svém těle pokud omezím pečivo. Proto jsem se rozhodla ho nezavrhovat a naopak si ho užívám, samozřejmě dávám přednost tmavému a se semínky 😉

    • Moni!! Děkuju moc, to jsem asi potřebovala slyšet :)) jen jsem z toho tak nějak zoufalá. Ale jak píšeš, je mi ji ak naprosto skvěle a tak “lehce”. A vím, že musím vydržet, jen jak už se blíží léto, tak mě to děsí :D.

      A k pecivu – dam si rada celozrny bezlepkovy chleba… Ale dneska jsem si u pizzy uvedomila, zd mi to nedela vubec dobre – vzdy mi je pote priserne. Nebo – v malych porcich ano, ale rakhle vuuubec.

      Jeste jednou dekuju za zpravu a hezky vecer💋

  • Lucka N.

    Přesn tak 🙂 Není to o tom “nežrat”, jak si spousta lidí ještě pořád myslí, ale prostě nad tím jen trochu víc přemýšlet. A co se týče zvedání těžších vah ve fitku, tak moje řeč! Sama jsem důkazem toho, že od srpna, co jsem se toho přestala bát a přidávám dost váhy, mám o 6 kg míň 😉

  • Alena Fišerová

    Skvělý článek! Asi budu za blbce, ale vůbec jsem netušila, že i při regeneraci svalů se spaluje tuk. Od teď už se nebudu bát si pořádně naložit, i když si myslím, že se další dva dny pak nebudu moct ani hnout 😀 Každopádně další super článek, miluju tvojí fitness a food rubriku 🙂

  • Kateřina Hrabalová

    Super motivační článek, na tvůj blog jsem přišla teprve dnes (absolutně nevím, jak je to možné, že až teď 😀 ), ale sedím u něho už dobré 2 hodiny a pořád mě baví číst si další a další články. Tvůj blog je super a ty jsi moc pěkná holka, působíš moc mile a tvoje outfity jsou taky parádní 🙂 jedno velké DĚKUJI 🙂

  • Lea Jindrová

    Doufám, že se nijak neurazíš, ale proč se nevejdeš do kalhot, když žiješ zdravě? Často cvičíš, jíš hodně zeleniny, plníš i tyto body. Možná, že jsou to svaly, navíc vypadáš nádherně, ale jen mě to udivuje.

    • Dominika Poklu

      Děkuju moc! :)) Jsem teď dost ve stresu, tak asi proto :/