TIPS: HOW TO LOOSE (SOME) WEIGHT

 

Měla jsem dnes naplánované, že než se stavíme s Nikčou do Hubu, nafotíme outfity. Začala jsem se oblékat o hodinu dříve, znám se a doufala jsem, že to bude hned, měla jsem outfit v hlavě vymyšlený.. O hodinu později jsem se rozbrečela. Kalhoty, ktere jsem si kupovala v létě, nezapnu. I přes veškerý zatahování, vydechování a tak.. Ach jo. Brečím dál, ségra mě chce utěšit, ale bulim o to víc – klasika :D. Ach jo po druhé. Večer se to nejspíš bude opakovat. Ach jo po třetí. (:D).

Takový perex jsem neplánovala, ale tak stane se.. S veganskou stravou nemám zkušenosti, a tak se tohle prostě stalo no. Ještě to byla tak drastická změna (paleo a vegsntví jsou dva úúplně opačné směry), že se asi nemám čemu divit..

Ale hlavu vzhůru, jsem zdravá, jsem šťastná, mám skvělou rodinu, přítele a kamarádky a to je to nejhlavnější 🙂

Léto se ale blíží a už teď bysme měli mít naše summer bodies ready a zde je mých pár (zásadních) rad:

1. ZBAVTE SE STARBUCKS FRAPÍČEK

Tady všichni moc víte, co ”frapíčka” pijete, že to neni nic dobrýho. Je to sladký (ale mega dobrý – sama jsem to před 3mi lety pila), tučný, bez jakýchkoliv nutričních hodnot a okamžitě se to přemění v tuk na břiše. Nemluvím teď jen o frappuccinech, ale i o perníčkových latté, vanilkových latté, chai tea latté a podobných pitích. Pokud jich tedy za týden vypijete hned několik, je to jenom špatně. Hned na to musím navázat – pokud kafe&čaje sladítepřestaňte. Jsou to zbytečné kalorie bez jakýchkoliv živin, jen si jimy ubližujete.

 


 

2. JEZTE VÍCE ZELENINY

Víte co se říká – 20% cvičení, 80% jídlo. Nebudu vám tu říkat, co máte a nemáte jíst – každému vyhovuje něco jiného, ale co každému mohu doporučit, protože tomu tak je – JEZTE (ještě) VÍCE ZELENINY! Ta vám nikdy neublíží. Čím zelenější, tím lepší. Ale také čím různorodější, tím lepší. Zelenina je bohatá na vlákninu, díky které se déle cítíme sytí a na vitaminy, díky kterým jsme zdraví.

Nechci slyšet, že k salátu potřebujete pečivo. Nepotřebujete ho.  Stačí, když si ho naplníte oříškama/olivovým olejem/avokádem (tuky), quinoa/kuřetem/vajíčkem/tuňákem (bílkoviny), dáte si více jak mini porci a vážně vás zasytí. Vy se mi vždycky divíte, že salát z Delmartu sním, ale já bych si dala tak dva :D:D.

Základem každého mého jídla je minimálně polovina až 3/4 talíře plná zeleniny – čerstvé/uvařené (a ovoce k snídani). Takže žádné výmluvy, že vám nechutná… Já miluji syrovou i brokolici a cuketu :).

 


 

3. ”POHODLNĚ” SE HÝBEJTE

Není to jen o jídle, ale také o tom, jak moc se hýbeme. Nejlepším pohybem je zde kardio v nízkém tempu – chůze, schody, jízda na kole, jogging… Při takovém pohybu tělo nejlépe spaluje tuky.  Abychom je spalovali, potřebujeme kyslík a ten při takových aktivitách máte. Moc se nezapotíte a co je lepší než jít pěšky do práce nebo školy a u toho hubnout? Anebo vytáhnout psí lásky na dlooouuhhhooouuu procházku a vyčistit si i hlavu? <3

 


 

4. MOŽNÁ JÍTE MOC MÁLO

Už jste někdy slyšeli o bazálním metabolismu? Je to metabolismus, který pohání veškeré naše orgány, aby běžely tak, jak mají. Abysme mysleli, tak jak máme a byli zdraví (tady musíte dbát i na tu stravu hlavně). Bazální metabolismus je velice individuální a každý ho máme jiný. Pokud jste šli z diety do diety a jedli málo, máte za sebou nemoci nebo hodně stresu, váš bazální mezabolismus to odnese a je pro něj šíleně těžké se nastartovat zpátky. Ale všechno jde, jen musíte být trpěliví.

Když totiž jíte málo, váš metabolismus se zpomalí a začne ukládat jídlo ve formě tuků, vy víte kam (břicho, zadek, stehna..), protože je ve stresu a bojí se, že budete přijímat málo paliva i v následující době. Ukládá na horší časy, aby životní funke byly zajištěny. Proto MUSÍTE JÍST HODNĚ! Hlavně tý zeleniny a ovoce!

 


 

5. PIJTE

Ale vodu! Žádný slazený limonády, čaje a umělý džusy.

Ráno na lačno sklenici, pak před každým jídlem další (nesníte toho tolik) a kdykoliv jindy. Já s tím nemám žádný problém, ale přítel s tím dost bojuje. Prý nemá žízeň. Pokud máte stejný ”problém”, připravte si na stůl – nebo kamkoliv na dosah očí, láhev s vodou a kdykoliv ji uvidíte, napijte se. Já vzhledem k tréninkům piju až 6 litrů denně. Což je pro ledviny asi špatný, ale já mám pocit, že jsem furt dehydratovaná :D. Stačí, když denně vypijete alespoň 3 litry.

Tělo je tvořeno z 90% vodou, proto když vás bolí hlava, zkuste než po ibalginu nejdříve šáhnout po velké sklenici vody. Je možné, že jste pili málo a část těla, která vás bolí (koleno, hlava, loket) se odvodnilo.

 


 

6. VÍCE BÍLKOVIN

Naše tělo zpracovává bílkoviny o trošku (dost) déle než sacharidy. Proto se snažte svá jídla zakládat na nich. Budete se cítit déle plní. Nemluvím teď jen o mase. Ale i o rostlinných bílkovinách – čočka, hrách, fazole, quinoa. Mimochodem banán, jablko, brokolice, špenát či dokonce červený meloun obsahuje bílkoviny – to ale teď nemám na mysli.

 


 

7. ŽÁDNÝ JUNK FOOD!

Tady snad nemusím nic psát ne? Pryč s kolou, limonádama, Snickers tyčinkama, dortama, hranolkama, mekáčem, káefcé. Neni to zdravý, není to dobrý a už vůbec to nepodporuje hubnutí.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

8. NEBOJTE SE ZVEDAT TĚŽŠÍ VÁHY V POSILOVNĚ NEŽ JEDNOKILOVKY

Svaly při regeneraci spálí daleko více kalorií než když budete dělat jen kardio. Když hodinu poběžíte, budete spalovat jen po tu dobu, co poběžíte. Zatímco když budete pořádně posilovat, vaše svaly nejenže spálí kalorie už při tréninku, ale i při jejich regeneraci dalších 24 hodin. Pro tvorbu svalů je potřeba zvedat 80% toho, co byste dokázali maximálně zvednout (+ pořádná strava). Tak šup, večer nástup do fitka a chci vás vidět v posilovací části.

Nebojte se, že by se vám někdo smál nebo vás pozoroval. Není tomu tak. Ve fitku jsou lidi strašně zahledění jen do sebe a koukaj se jen na svoje svaly, na svoje svaly a na svoje svaly. Vy je absolutně nezajímáte (pokud se někomu zrovna nelíbíte :))) ) a i když si říkáte, že tomu tak neni, tak tomu tak doopravdy je :)))). Takže se holky nebojte. Nebudete vypadat jako kulturistky – k tomu byste musely držet takový jídelníček a takový tréninkový plán, že byste se zbláznily. Také se v poslední době změnil pohled na sexy/přitažlivou holku. Už to není vyrchtlá slečna, kterou byste se báli zmáčknout, abyste jí neublížili a nevemete jí na večeři, protože by si dala jen vodu.  Ale jsou to hezky a jemně vypracované holky, co na sobě makaj.

 

Snad jsem vám trochu pomohla a nakopla. Už se večer těšim do fitka – nejvíc ale na to, až v létě ty kalhoty zase zapnu :D.

Mám vás ráda,

Domča