ROASTED NUTS WITH CHILLI

Pokud mě sledujete nějakou dobu, tak víte, že oříšky + já = VSL. Je to tak. Miluji je všechny a jím je takřka denně. Často i několikrát za den. S kamarádkami si je dáváme místo chipsů. Nejenže to je skvělý a zdravý snack k večernímu filmu, ale když víte, že celý den budete lítat a nebudete mít čas na jídlo, zabalte si hrstku oříšků do pytlíčku. Taková hrstka vás zasytí na dobré 3-4 hodiny, tuky se totiž tráví o dost déle než sacharidy (sacharidy cca dvě hodiny, čistě tuky až šest hodin). Proto je velmi důležité zdravé tuky zařazovat pravidelně do jídelníčku. Proto zvládnu nejíst klidně i sedm-osm hodin a nemám hlad. 

 

 
Mezi mé nejoblíbenější oříšky rozhodně patří ty makadamiové (nejlepší mají v Diana – Svět oříšků). Obsahují nejvíce tuků oproti sacharidům. Kešu to mají právě naopak. Za to jsou ale nejlepší pražené! A zde mám pro vás recept.
Budete potřebovat:
oříšky – mandle a kešu jsou na pražení nejlepší
olivový olej
čerstvé chilli
sušené chilli
sůl
 
Pomalu na středním plameni orestujte na olivovém oleji oříšky a chili. Dělejte je pomalu, jinak by se vám připálily a nebyly by rovnoměrně opražené. Až je dopražíte, přesuňte je do misky s papírovou utěrkou a nechte je odkapat. Nakonec smíchejte se sušeným chili a solí (jinak by se chili připálilo). Hotovo.
Dejte vědět, jak vám chutnají a nezapomeňte mě označit do fotky, kdybyste je dělali!
Krásný den,
Domča

 

  • Oriešky to ja môžem, najradšej mám makadamiové a kešu 🙂

  • Jsem naprostý závislák na oříškách a jím je někdy rovněž několikrát denně, takže děkuji za dnešní post – inspirace na super novou kombinaci! 🙂